2007年10月28日日曜日

FINALLY!



I apologize for the wait (because I know everyone in my group has been dying to know about my topic and couldn't WAIT to comment, right?) but I finally figured out a way to get around this error in my computer so I can actually WRITE IN NIHONGO (loud cheers!)

I actually really wanted to write about my sister. ((awww))

私はいもうとがあります。アンジェラちゃんです。


アンジェラちゃんは十三さいとです。いもうとはポールがこうでさんねんせいです。時々べんきょうします、でもよくせんしとはなします。だからいいがくせいですね。


アンジェらちゃんはこどもの時たくさんはなしました。それからアンゲラちゃんもいまたくさんはなします。こどもの時はわたしとスポーツをしました、でもいまチームとわスポーツをします。バスケとボールとソーカーとテニスをします。ちょっとプレーヤですね、でもよくコーチとはなします。


ことし、七月四日のあさにバージー二アだいがくへかえりました。わたしとアンジェらちゃんはわたしのともだちと十二時アーチェスにいきました。わたしのともだちはクレーです。アイスジュリームをたべました。それからこうえんへいきました。一時半はななしました。それから三時間えいがをみました。えいがトランスフォーマでしあ。いいえいがですね。九時にこうえんでショーにみました。きっぷはかいませんでした。たかくありませんでした。あのこうえんはわたしのアルバイトのそばです。
アンジェらちゃんはいいいもうとですね。

yay for little sisters =)

So, a couple questions for everyone...
What section Japanese are you taking next sem!? (Are you taking it next sem??) I'm pretty sure I'm going to take the 11AM section. Either that or the 1PM, but ... the 11 looks better for me.
Also, what did you guys think about the test? I actually thought it wasn't that bad. The conversation at the end was a little harder than usual though, a little more thinking involved (meeting satoo sensei at a bus stop wha!?) I looked through the grammar for this chapter, and I'm pretty excited to learn about it actually. (I haven't quite done the grammar sheet yet though, they're getting harder every chapter...).

So when I took Spanish, the first thing I learned was of course 'Hola, como estas. Muy bien, y tu?' and 'me gusta' ('I like'). So for everything we did it would be like me gusta nadar (i like to swim). me gusta comer (i like to eat). etc etc. In Japanese, we have waited until CHAPTER FIVE to learn this stuff. Which I think it kinda crazy. But japanese is also like no other language I've ever seen before, haha.

okay, jaa, mata! :D

2 件のコメント:

Lavy さんのコメント...

the best section for me is 10am... but i still have 1 class that i havent decided yet for next sem... so maybe i will be in the 11am section... hopefully we will have it tgt!

Riley さんのコメント...

I'll want to stay at the same time. I'm already used to it. only maybe 1?
At this point I'm wondering if I'll even make it into that class :(